Aankomst

5 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Daar ben ik dan, aangekomen in Suriname.

Gisteren middag werd ik door mijn ouders naar Schiphol gebracht, helemaal hyper was ik van de zenuwen. Ik kreeg van mijn ouders nog een super lief armbandje met papa en mama erin gedrukt.

Op de luchthaven aangekomen was daar ook nog mijn lieve vriendinnetje Jorien met een lieve kaart en lekkere cadeautjes. Dat was echt super fijn allemaal!

Ik mijn koffer wegbrengen en we zouden nog een kopje koffie drinken met zijn vieren. Maar dat kon al niet meer want ik moest ruim een uur vooraf bij de gate zijn. Dus snel afscheid genomen en daar ging ik.

In het vliegtuig zat ik gelukkig tussen twee normale mensen, en niet naast een enge stinkerd zoals ik in mijn dromen al had meegemaakt. Het enige wat ik miste was een tv schermpje om films te kijken, dat hadden ze blijkbaar niet bij SLM. Maar ik had zelf gelukkig al een heel pretpaket mee aan tijdschriften etc.
De vlucht ging best snel voorbij en daar was ik dan. Ik stapte het vliegtuig uit na 9,5 uur en kwam in een heerlijke warmte buiten. Langs de controle en de koffer halen ging best snel. Toen liep ik naar buiten waar allemaal taxi chauffeurs me mee wilde nemen. Gelukkig zag ik al heel snel ANOUK ROMIJN op een bordje staan. Yes die moet ik hebben.

Het was een gezellige rit, hij vertelde me veel over wat ik allemaal kon gaan doen en hij kende mijn huisgenootjes al goed.
Toen we ongeveer een kwartiertje onder weg waren vroeg hij of ik een biertje wilde. Ja doe eens gek dacht ik. Dus we stopte bij een klein supermarktje waar buiten veel mensen stonden met heerlijke muziek. Het was echt even een andere wereld. Ik genoot er nu al van.

Rond 22.45 Surinaamse tijd (4 uur vroeger als in NL) kwam ik aan bij het appartement. Mijn huisgenootjes kwamen ook net terug uit de stad dus dat was heel fijn. Later kwam ook Rita mijn contactpersoon van hier. Die gaf me een tasje met water en een pak sap. Heel fijn, ik had natuurlijk nog niks. Ik kreeg van de huisbaas de sleutel van mijn kamer. Daar kan ik makkelijk een maandje verblijven. Tweepersoons bed, eigen douche en wc en een keukenblokje met koelkast. Wel alleen maar koud water om te douchen! Maat dat is niet erg. Het is hier nu al 29 graden. Ik heb nog even met mijn huisgenootjes op het balkon gezeten en toen was ik echt op van de reis.

Ik heb lekker geslapen, wel een hard bed! Vandaag ga ik samen met Minouk die ik al eerder had leren kennen een tripje maken van twee dagen. We gaan naar de Blaka Watra. Hier ga ik dus in mijn volgende blog over vertellen. Dinsdag begin ik bij mijn project in het kinderhuis.

Tot snel allemaal

1. Winnie Romijn:
    5 maart 2017
    Leuk verhaal Anouk. Mooi geschreven. Fijn dat je zo goed bent opgevangen daar ! Dat gaat helemaal goed komen xxx
  2. Riet:
    5 maart 2017
    Hoi, Anouk , ik heb genoten van je verhaal, en heel fijn dat alles zo goed gegaan is.
    Het is toch best wel een avontuur om dat te doen. Nu nog even genieten, en dan aan het mooie werk dat je daar gaat doen.
    Groetjes van oma Riet.
  3. Frank Romijn:
    5 maart 2017
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je goed bent opgevangen.
  4. Louise:
    5 maart 2017
    Hé Noukerd, dat leest heerlijk weg!
    Het is net of ik zelf ook mijn koffer mag pakken en vakantievoorpret kan gaan beleven!
    Een goed begin is het halve werk, dus top dat je start en aankomst goed gegaan zijn.
    Nu even wat dagen wennen en acclimatiseren, en dan full power ertegenaan.
    Geniet van deze kans, ciao ciao!
  5. Leny:
    5 maart 2017
    Hoi Anouk, leuk om te lezen dat het allemaal goed is gegaan, en nu eerst genieten en wennen aan alles, maar dat gaat je lukken.
    En voor dinsdag succes!
    Groetjes, ook van Wil,
    Leny
  6. Jeroen:
    5 maart 2017
    Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan. Heel veel plezier de komende dagen!
  7. Mirjam Kools:
    5 maart 2017
    Hey Noukie wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat! Het klinkt als een warm bad waar je bent gekomen, maar dan met koud water hihi.. Geniet van je tweedaagse trip en hopelijk lezen we snel hoe het was.
    Dikke kus, Mirjam
  8. Robert en erika:
    6 maart 2017
    Super fijn dat de eerste stappen al zo goed verlopen zijn! Geniet van je tijd daar. Xxx
  9. Arie Driessen:
    6 maart 2017
    Geweldig Anouk dat de reis goed is gegaan en dat je het nu al naar je zin hebt.
    Veel plezier bij Blaka Watra en dinsdag alvast succes gewenst!
  10. Jorien:
    6 maart 2017
    Je bent een topper! Geniet ervan schat!
  11. Corrine Borsboom:
    7 maart 2017
    Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met de reis en je aankomst.
    Voor niks leeuwen en beren op de weg gezien ;-)
    En nu gaan genieten! xxx